جاذبه های گردشگری- توریستی بلغارستان
نوشته شده توسط : سودابه سعیدی

 

%83/9 جمعیت بلغارستان را بلغارها و 10٪ را ترکها و کولی‌ها تشکیل می‌دهند. همچنین گروه‌هایی از روس‌ها، رومانی‌ها، ارمنی‌ها، کردها، یونانی‌ها و سایر اقلیت‌های کوچک نیز در این کشور به سر می‌برند.

زبان رسمی کشور زبان بلغاری است. گرچه جوانان بلغاری امروزه تکلم به انگلیسی را ترجیح می‌دهند. ۸۵٪ جمعیت پیرو آئین مسیحیت نوع ارتدکس بوده و ۱۳٪ جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند. در بلغارستان هشتاد هزار مسلمان علوی وجود دارد. گسترش اسلام در بلغارستان را می‌توان در تصرف این کشور توسط امپراطوری عثمانی ریشه یابی کرد.

یکی از شهرهای بندری و زیبای این کشور، وارنا نام دارد که منطقهٔ ساحلی گلدن سندز (golden sands)را در کنار خود دارد. این منطقه از نظر اقتصاد گردشگری؛ نقش بسیار مهمی برای مردم منطقه و مردم کشور بلغارستان دارد.اهالی این منطقه از انواع و اقسام شگردها برای کسب درآمد بهره می‌برند. اجاره دادن سایبان و تخت در حاشیهٔ ساحل و همینطور اجاره دادن اتومبیل، موتورسیکلت، دوچرخه و اسب‌های کوتاه قد، از جملهٔ این شگردهاست. در بازارچه‌های اطراف این منطقهٔ ساحلی، انواع و اقسام جانوران (نظیر طوطی، میمون، تمساح و مارهای کوچک و بزرگ) موجود است تا گردشگران در ازای پرداخت مبلغی آن‌ها را در اختیار گرفته و عکس یادگاری بگیرند.

Boyana Church این کلیسا متعلق به قرن چهاردهم میلادی است کلیسا و باغ آن در فهرست آثار جهانی یونسکو است.

Hagia Sophia Church این کلیسا در قرن ششم میلادی ساخته شد و بارها تغییراتی در آن رخ داد این کلیسا در زمان تسلط عثمانی‌ها بر بلغارستان به عنوان مسجد استفاده می شد.

 





:: بازدید از این مطلب : 2692
|
امتیاز مطلب : 107
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: